WYCIECZKA WIELICZKA-KRAKÓW-OJCOWSKI PARK NARODOWY

W dniach 18-20 maja grupa trzecio- i drugoklasistów odwiedziła cudowną Małopolskę. Wycieczka, której towarzyszyła wspaniała, słoneczna aura obfitowała w mnóstwo atrakcji.

Pierwszego dnia zeszliśmy do podziemi zwiedzając najpiękniejszą polską kopalnię soli, czyli Wieliczkę. Kopalnia na wszystkich uczestnikach zrobiła ogromne wrażenie, szczególnie przepięknie rzeźby solne, żyrandole, a w szczególności reprezentacyjna kaplica św. Kingi oraz sala balowa. Po wyjściu na powierzchnię odbyliśmy jeszcze krótki spacer uliczkami Wieliczki i zobaczyliśmy największy w Polsce obraz 3D na wielickim rynku.

Drugiego dnia wyruszyliśmy na podbój Krakowa. Naszą przygodę z byłą stolicą Polski rozpoczęliśmy od spaceru bulwarami nadwiślańskimi i wizyty u samego Smoka Wawelskiego. Dalej było jeszcze ciekawiej, znaleźliśmy się nagle w klimatycznym, artystycznym Kazimierzu. Żydowska dzielnica Krakowa urzekła chyba wszystkich, i to nie tylko przez śmieszne czasem nazwy ulic, ale przede wszystkim unoszącym się w parnym powietrzu duchem historii.

Z Kazimierza udaliśmy się na Wawel. Tu zauroczyła nas m.in. Katedra wawelska, dzwon Zygmunta, ale także groby naszych wielkich rodaków, w tym królów, pisarzy czy pary prezydenckiej.

Po męczącym zwiedzaniu, na Rynku Głównym czekała nas krótka przerwa na grę miejską i spotkanie z ekipą filmową serialu „19+” ( nasze dziewczyny były wniebowzięteJ) ).   No i oczywiście Sukiennice i Kościół Mariacki z przepięknym ołtarzem Wita Stwosza, a dalej Floriańską na Barbakan…
                Oj działo się działo w Krakowie… Jakby tego było mało w tym dniu odbywała się Noc Muzeów, więc wpadliśmy wieczorem do Ogrodu Doświadczeń i na Stary Rynek.

Dzień trzeci obfitował w zupełnie inne wrażenia. Przenieśliśmy się w zupełnie inny świat… świat skał wapiennych, jaskini ze stalaktytami, ostańców krasowych, a wśród nich słynnej Maczugi Herkulesa, no i oczywiście ślicznych zameczków – polecamy ten na Pieskowej Skale.:))

Trzy dni bardzo szybko minęły, ale całe szczęście pozostaną głęboko w naszej pamięci… Wycieczka była swoistą lekcją w terenie, dzięki której uczniowie mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę  oraz wzmocnić i rozwinąć takie cechy jak : ciekawość, żądzę wiedzy czy chęć eksperymentowania. Miło spędzili czas, integrując się i nawiązując nowe znajomości. Kraków już za nami, a następnym marzeniem uczniów jest Trójmiasto i historyczny Gdańsk.

Autor notatki: M. Sławek

« z 11 »

A tutaj jeszcze fotki od OLI